Press

'Sudnji dan' za Ivu - Interview Business Class
03 tra 2018 09:05:00
65 views

Iva Babaja kreativna je direktorica Euro RSCG-a Zagreb, članice Unex grupe, potpredsjednica i članica Upravnog odbora svjetskog udruženja grafičkih dizajnera ICOGRADA te članica Upravnog odbora krovne svjetske alijanse dizajnera IDA. Diplomirala je na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Beču, karijeru počela kao fotografkinja, ali kako sama kaže, dizajn ju je potpuno preuzeo.
Radila je svašta, od dizajna knjiga kao freelancer do poslova art direktorice u agencijama i magazinima.

"Puno sam radila volonterski i za strukovna udruženja, što me naposljetku dovelo do međunarodnog angažmana u ICOGRADA-i. Prošla sam cijeli put od junior dizajnerice, art direktorice, senior arta do kreativne direktorice i sada sam već treću godinu članica kreativnog tima Unex grupe, članice jedne od najvećih internacionalnih mreža agencija, gdje kao kreativna direktorica predvodim tim posvećen raznolikom klijentima poput Croatia osiguranja, PBZ-a, Agrokor vina, Vienna Insurance Groupa i mnogih drugih. Posao mi nije više samo dizajn, već i organizacija posla i mog tima, suradnja i komunikacija s ostalim odjelima agencije te konceptualno osmišljavanje kampanja i komunikacijskih strategija. Upravo zbog moga raznolikog iskustva jako mi se sviđa multidisciplinarni pristup koji njegujemo u Unexu. U svakom projektu od samog početka radimo svi zajedno, od medija i PR-a do accounta i kreative, za razliku od uobičajenog sustava pokretne trake kakav se inače često primjenjuje", ističe mlada kreativna direktorica.

KADA SAM BILA MALA, ŽELJELA SAM POSTATI...
Arheolog. San mi je bio iskapati grobnice u Egiptu i godinama sam bila opsjednuta svime što je imalo veze sa starim Egiptom.

NAJDRAŽI RAD (PROJEKT) DOSAD... Ima ih puno, primjerice, jako sam uživala stvarajući izložbu odbijenih radova Un-Trashed, koja je pokazala skrivenu kreativnost hrvatskih dizajnera koju inače ne vidimo - na izložbama se mogu pokazati samo realizirani radovi, a mene je zanimao upravo taj ponor između stvarne kreativnosti i onoga što nas na kraju okružuje kao završen proizvod. To je bio jako zabavan projekt i veselilo me vidjeti kako se ljudi u galeriji smiju uspoređujući odbijeni i realizirani rad te čitajući obrazloženja. Veseli me raditi raznolike projekte, a moram priznati da sam, zajedno sa svojim timom u Unexu, istinski uživala u stvaranju kampanje za Croatia osiguranje.

NA IDEJU DA NAPRAVIM SPOT GODINE ‘125 GODINA S VAMA’ DOŠLA SAM... Sasvim slučajno. Kampanja zapravo nije bila naručena, već se ideja rodila dok sam radila oglas za jedan drugi proizvod Croatia osiguranja. Prezentirala sam ideju klijentu i on ju je odmah prihvatio iako nije bilo pravog scenarija dok režiser i ja nismo ušli u arhiv i počeli kopati po starim materijalima. Biti 125 godina na vrhu velika je stvar za svaku financijsku instituciju i u Unexu smo zaključili da bi to svakako trebalo obilježiti. Nisam htjela napraviti neku klasičnu kronologiju, već tu povijest povezati sa sadašnjošću na malo drukčiji način.
Tako je nastala ideja da se vremena spoje, što jako dobro funkcionira na nekoliko razina, od one sasvim površne do dublje metafore kontinuiteta prošlosti u sadašnjosti.

NAJDRAŽA NAGRADA KOJU SAM DOBILA... Najviše me vesele nagrade koje dodjeljuje struka, a najdraža je uvijek ona najnovija - dakle trenutačno je to orden Sudnjeg dana.
NAGRADE MI ZNAČE... Svaki cool kreativac sada bi rekao da ne znače puno, ali iskreno, uvijek nas vesele, htjeli mi to priznati ili ne. Naravno da je najvažnije dobro i pošteno napraviti posao, ali aplauz na kraju predstave uvijek je lijepo čuti. S druge strane, mi se ne bavimo umjetnošću, već naručenim poslom s konkretnim ciljem pa je isto tako bitan i konkretan rezultat za klijenta, a ne samo superkreativna ideja.

ZA MENE JE KREATIVNOST.... Način života, razmišljanja i općenito stava prema svijetu oko sebe.
HRVATI I KREATIVNOST... Ne volim generalizirati na taj način. Kreativan smo narod i imamo neke divne talentirane ljude, ali ih isto tako često uništimo ili otjeramo u inozemstvo. Općenito me užasava količina jala u društvu u kojem se uspjeh jednostavno - ne oprašta.

O STRUCI MISLIM... Mislim da ima puno potencijala, ali trebamo još dosta učiti. To je uvijek i stvar perspektive, jer je teško procijeniti kvalitetu vlastitog rada bez uvida u ono što se događa vani, a jedino na taj način možemo izgraditi realne kriterije. Imam sreću da kroz međunarodne angažmane puno putujem, surađujem s dizajnerima iz cijeloga svijeta i često me pozivaju u međunarodne žirije pa kroz to stječem dosta širok uvid u globalno stanje i dostignuća struke. Naravno, uvijek me posebno raduje kad među najboljim radovima ugledam neki iz Hrvatske.

UPRAVO ČITAM... Barem nekoliko knjiga istodobno.
Trenutačno su mi na noćnom ormariću "Kralj joha" Michela Tourniera, "Paradoks ljubavi" Pascala Brucknera i "Previše zbilje" Annie Le Brun.

SLUŠAM... Iskreno, jako malo stignem pratiti nova zbivanja u glazbi, tako da sam donekle zapela u glazbi koju smo slušali u Jabuci. Volim i jazz i klasičnu glazbu.

SLOBODNO VRIJEME PROVODIM... Najviše sa svojim terijerom Archibaldom. Puno čitam, a uživam i u kuhanju, crtkaranju kojekakvih ideja koje mi padnu na pamet, druženju s prijateljima i kazalištu. Jako volim putovati i imam tu sreću da moj trenutačni angažman u ICOGRADA-i zahtijeva česta putovanja na razne strane svijeta pa uživam u upoznavanju novih zemalja i kultura koje inače možda nikada ne bih posjetila.

SAVJET MLADIM KREATIVCIMA.... Ne osjećam se baš pozvano da dijelim savjete, možda zato što se i ja još osjećam jako mlado. Ako bih nešto morala reći, to bi bilo da treba zadržati širinu pogleda i kritičku distancu prema vlastitom radu. Koliko god znamo ili naučimo, uvijek treba biti svjestan toga da je to zapravo užasno malo, dakle treba biti svjestan granica vlastitog neznanja. Također bih rekla da je svako iskustvo dragocjeno, iako se neki poslovi čine bezvezni ili ispod nivoa. U životu sam zaista imala raznolika iskustva, od fotografije do baleta, dizajna interijera, prelamanja knjiga, časopisa, reklamnih kampanja, organizacije izložbi i stručnih kongresa, pisanja tekstova, sve do poslova koji spadaju u čisti design management… i svako iskustvo mi je kasnije puno pomoglo u nečem drugom. Često mi mladi dizajneri koji su tek završili fakultet kažu da žele otvoriti vlastiti studio, kako im ne pada na pamet raditi u agenciji ili za nekog drugog. Mislim da je divno imati takav cilj, ali i da je iskustvo rada u agenciji ili velikom studiju neprocjenjivo jer gradi brzinu, disciplinu i pruža mogućnosti rada na velikim i kompleksnim projektima.

ŽALIM ŠTO NISAM... Upisala doktorat odmah nakon završetka studija u Beču, pametnije iskoristila vrijeme koje sam potrošila na neke krive stvari te imala više vremena za ljude koje volim.

U BUDUĆNOSTI SE VIDIM... Sretna u poslu koji radim, a nadam se i s obitelji.

TRENUTAČNO ME INSPIRIRA... Putovanja. Bilo realna, bilo imaginarna kroz knjige, glazbu, filmove, hranu, mirise...

OSOBA KOJOJ SE NAJVIŠE DIVIM... Moj pokojni poočim, povjesničar umjetnosti Radovan Ivančević, moj intelektualni i moralni svjetionik.

RADIM NA NOVOM PROJEKTU... Kad radite u agenciji, nemate luksuz raditi na jednom projektu, uvijek ih je barem pet na stolu. No, uz dobar tim suradnika, kakve imam u Unexu, mene to i dalje jako veseli. Trenutačno u Unexu radim na jednom vizualnom identitetu i nekoliko kampanja. Uz to radim i volonterski dio posla za ICOGRADA-u vezan uz neke međunarodne projekte od kojih sam nekoliko i ja pokrenula - poput međunarodnog mentoriranja između dizajn organizacija, čiju probnu fazu upravo pokušavam pokrenuti. Usto, kao konzultant pomažem timu Tjedna dizajna u Vilniusu koji rade vizualni identitet, a uskoro me očekuje žiriranje jednog fotografskog natječaja u Saudijskoj Arabiji.

NAGRAĐENA KAMPANJA
Na prvom nezavisnom kreativnom festivalu 'Sudnji dan' žiri od 205 profesionalaca birao je među više
od 1000 radova i dodijelio nagrade za najbolje i najoriginalnije ideje u 24 kategorije. Iva Babaja do-
bila je orden kao tvorac ideje najboljeg televizijskog spota godine za '125 godina s Vama', Croatia
osiguranje, čiji je redatelj Kras Gančev odlikovan u kategoriji najbolje režije. Sudnji dan razlikuje se od
drugih sličnih natjecanja po svojoj objektivnosti, najvećem žiriju koji je sastavljen od 199 kreativaca te
istinskom vrednovanju autorstva.

Gallery / Galerija slika
Nema slika u galeriji